داعش در زابل مراکز مجهز نظامی برپا کرده اند

مقام‌های محلیو  امنیتی در ولایت زابل از افزایش فعالیت گروه داعش در این ولایت ابراز نگرانی کرده می‌گویند، این گروه اخیراً مراکز مجهز را در چندین ولسوالی زابل ایجاد کرده‌است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” والی زابل، فعالیت گروه داعش را بیشتر از قبل خوانده می‌گوید، جنگجویان طالبان در برخی نقاط این ولایت مناطق تحت کنترول خود را به داعش سپرده‌اند.

بسم الله افغانمل همچنان می‌گوید، نگرانی در مورد افزایش فعالیت داعش را با مرکز هم شریک ساخته است.

مقام‌ها در زابل می‌گویند، حدود دوصد خانوادۀ وابسته به گروه داعش در زابل مستقر اند که بیشتر آنها در ولسوالی‌های خاک افغان، دای چوپان و نوبهار موجود اند.

عطا جان حق بیان رئیس شورای ولایتی زابل می‌گوید، در صورتیکه اقدام جدی در برابر فعالیت‌های داعش صورت نگیرد ممکن داعشیان این ولایت را با تهدید جدی روبرو کنند.
اگر چه مقام‌ها در زابل می‌گویند که افراد وابسته به داعش از سایر ولایات به زابل آمده‌اند، اما محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در میان افراد وابسته به داعش که فعلاً در زابل مستقر اند اتباع خارجی شامل اند که از پاکستان آمده‌اند.

آقای رادمنش می‌گوید، برای سرکوب این گروه در زابل اقدامات جدی روی دست گرفته شده‌است.

ولایت زابل سال گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان دو گروه طالبان شد. این درگیری پس از نشر خبر مرگ ملا عمر موسس این گروه در اثر اختلافات بر سر رهبری جدید به وقوع پیوست.

بنابر گزارش‌ها، جنگجویان ازبکستانی، منصور داد الله را در زابل حمایت کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *